Araçlarda 45 Diğer Ürünlerde 20 iş gününde Yedek parça sağlanmaması durumunda Tazminat Alabilirsiniz!

Tüketicinin korunması alanında önemli bir adım daha atıldı. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 58. maddesi ile bu maddeye dayanılarak hazırlanan Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği, üretici veya ithalatçıları, ürettikleri veya ithal ettikleri mallar için belirlenen kullanım ömrü süresince satış sonrası bakım ve onarım hizmetlerini sağlamak zorunluluğunu getiriyor.

Bu yönetmelik, tüketicilerin satın aldıkları ürünlerin kullanım ömrü boyunca güvenilir bir şekilde bakım ve onarım hizmeti alabilmesini sağlamak amacıyla hayata geçirildi. Üretici veya ithalatçıların, Bakanlıkça belirlenen kullanım ömrü süresince satış sonrası hizmetleri sunmakla yükümlü olmaları, tüketicilerin ürünlerini uzun süre sağlıklı bir şekilde kullanmalarına olanak tanıyacak.

Bu düzenleme, tüketicilerin mağduriyetini önlemeye yönelik önemli bir adım olarak değerlendiriliyor. Ürünlerin kullanım ömrü boyunca sağlanacak olan bakım ve onarım hizmetleri, tüketicilerin güvenini artırırken, ürünlerin daha uzun süreli ve verimli kullanılmasını sağlayacak. Bu sayede hem tüketicilerin ekonomik açıdan kazançlı çıkması hem de çevresel etkilerin azaltılması hedefleniyor.

Onarılmak üzere yetkili servis istasyonuna gönderilen bir malın azami tamir süresi ne kadardır?
Azami tamir süresi otomobiller ve kamyonetler için 45 iş günü, diǧer tüm mallar için ise 20 iş günüdür.

Azami tamir süresi ne zaman başlar?
Azami tamir süresi, garanti süresi içerisinde, mala ilişkin arızanın yetkili servis istasyonuna veya satıcıya bildirimi tarihinde, garanti süresi dışında ise malın yetkili servis istasyonuna teslim tarihinden itibaren başlar.

Tüketici arıza bildirimini; telefon, faks, e-posta, iadeli taahhütlü mektup ve benzeri bir yolla yapabilir. Uyuşmazlık halinde bildirime ilişkin ispat yükümlülüğü tüketiciye aittir.

Kullanım ömrü süresince bakım, onarım yedek parça sağlanmaması durumunda tüketicinin ne gibi hakları vardır?
Tüketici bir malın kullanım ömrü boyunca satış sonrası hizmetlerin sağlanmaması durumunda zararını ispat etmek şartı ile uyuşmazlık çözüm mercileri olan tüketici hakem heyeti, zorunlu arabuluculuk veya tüketici mahkemeleri nezdinde tazminat talep edebilir.

Haber100 Özel Haber

Bakmadan Geçme